0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید کمپرسور باد و پمپ باد

    خرید کمپرسور باد

    کمپرسورهای باد از مهم‌ترین و اصلی‌‌ترین ابزارهایی هستند که در بسیاری از صنایع و مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرند و قدرت طیف گسترده‌‌ای از دستگاه‌‌ها را تأمین می‌کنند. امروزه از انواع پمپ‌‌های باد در مصارف گوناگون استفاده می‌شود و هر یک با ویژگی‌‌ها و عملکرد خاص خودشان، نیاز شما را رفع می‌ کنند. از کمپرسور باد در محیط‌هایی نظیر کارگاه‌های نقاشی، تعمیر خودرو، نجاری و... استفاده می‌شود. جالب است بدانید که این ابزار در زمینه پزشکی و دندان‌پزشکی نیز کاربرد دارد.

    برای خرید این محصول لازم است تا دانش و اطلاعات کاملی در مورد پمپ‌های باد داشته باشید تا با توجه به نیاز خود نمونه مناسبی را خریداری کنید. در این مطلب علاوه بر بررسی ویژگی‌‌ها و مشخصات بهترین کمپرسور باد، به عوامل تأثیرگذار بر کیفیت آن نیز پرداخته‌ایم. اگر قصد دارید کمپرسور باد خریداری کنید، همراه ما باشید تا از مهم‌ترین نکات در هنگام خرید این محصول مطلع شوید.

    کمپرسور باد چیست؟

    کمپرسور باد دستگاهی است که که وظیفه تأمین هوای فشرده شده موردنیاز انواع ابزارهای بزرگ و کوچک پنوماتیک را دارد. این محصول در انواع و حجم‌های متفاوتی در بازار موجود است. از کمپرسور برای فشرده کردن هوا و گازهای طبیعی، اکسیژن، ازت و سایر گازهای صنعتی استفاده می‌شود.

    روش کار این دستگاه بسیار ساده است؛ ابتدا مانند یک جاروبرقی در یک فشار خاص هوا را می‌مکد و پس از فرآیند فشرده‌سازی، هوا را با فشار بالا خارج می‌کند. آزاد شدن هوا با سرعت زیاد به خارج، باعث ایجاد انرژی جنبشی می‌شود. مکیدن هوا به داخل مخزن، متراکم کردن آن و سپس هوا را در اختیار ابزارآلات بادی قرار دادن، منجر به افزایش دما می‌شود؛ به همین خاطر کمپرسور‌های هوا دارای خنک‌کننده هستند که دمای گاز خروجی را کاهش می‌دهد.

    یک نکته مهم در ارتباط با عملکرد کمپرسور هوا، توجه به گنجایش این دستگاه بوده که باید متناسب با شرایط کاری و نوع ابزارآلات مورد استفاده انتخاب شود. چراکه استفاده از کمپرسور باد که گنجایش مخزن آن هیچ تناسبی با میزان هوای مصرفی ابزار بادی ندارد، می‌تواند به موتور کمپرسور فشار وارد کند و باعث استهلاک آن شود. همچنین، استفاده از یک کمپرسور با گنجایش مخزن نامتناسب باعث هدر رفتن انرژی می‌شود. پمپ باد در کارگاه‌ها و تعمیرگاه‌های اتومبیل کاربرد بسیاری دارد. برخی از مدل‌های این دستگاه دارای مخازن بزرگ هستند که می‌توانید مدت طولانی از آن‌ها استفاده کرد.

    راهنمای خرید کمپرسور باد

    در این بخش به نکاتی که هنگام خرید پمپ باد باید مورد توجه داشته باشید، اشاره خواهیم کرد:

    • باید متناسب با کاری که می‌خواهید انجام دهید، کمپرسور هوا را انتخاب کنید. برای مثال، جهت انجام کارهای سبک، کمپرسور خانگی و برای انجام کارهای سنگین‌تر، کمپرسور باد صنعتی گزینه مناسبی به شمار می‌آید.
    • اغلب کمپرسورها هنگام خارج کردن هوای فشرده از خود، صدای زیادی تولید می‌کنند. اگر قصد دارید از پمپ باد در محیط‌های کوچک استفاده کنید، بهتر است از کمپرسورهایی که صدای کمتری تولید می‌کنند یا کمپرسور هوا بی‌صدا استفاده شود.
    • قابلیت حمل پمپ باد از دیگر مسائلی است که باید در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. هرچه ظرفیت مخزن یک کمپرسور بیشتر باشد، امکان حمل آن سخت‌تر است. همچنین وزن بسیاری از کمپرسورهایی که کاربرد صنعتی دارند، بسیار بالا است و این دستگاه‌ها در برخی از موارد، توسط ماشین‌های سنگین جابه‌جا می‌شوند.
    • یکی دیگر از مسائلی که کاربران برای خرید کمپرسور باد باید در نظر داشته باشند، مقدار فضایی است که دستگاه اشغال می‌کند.
    • منبع تغذیه کمپرسور از دیگر موارد مهمی است که در هنگام خرید این محصول باید مورد توجه قرار دهید. کمپرسورهای هوا می‌توانند برقی یا شارژی باشند و یا از طریق برق خودرو کار کنند. به همین خاطر باید با توجه به نیاز خود، مناسب‌ترین نوع این محصول را انتخاب کنید.
    • برند تولیدکننده کمپرسور از دیگر نکات مهمی است که هنگام خرید این محصول باید مورد توجه قرار داده شود.

    مکانیزم کمپرسور پمپ باد چگونه است؟

    عملکرد کمپرسور باد به‌گونه‌ای است که هوای موردنیاز از قسمت ورودی به کمپرسور وارد می‌شود و پس از عبور از فیلتر، داخل محفظه مخصوص خود حبس می‌شود. با حبس شدن هوا در این محفظه، موتور شروع به چرخش می‌کند. سپس فضای محفظه تنگ می‌شود که نتیجه آن، فشرده‌سازی هوا است. در نهایت، هوای فشرده از طریق خروجی دستگاه خارج می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

    کمپرسور پمپ باد

    معرفی انواع کمپرسور باد براساس حجم

    کمپرسورهای باد براساس ظرفیت به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. ظرفیت‌های کوچک این محصول با نام کمپرسور باد خانگی شناخته می‌شوند و ظرفیت‌های بالاتر این ابزار را کمپرسور هوا صنعتی می‌نامند.

    از متداول ترین کمپرسورهای هوا می‌توان به پمپ باد 50 لیتری، 25 لیتری، 250 لیتری، 200 لیتری، 500 لیتری و 1000 لیتری اشاره کرد. کمپرسورهای باد 25 تا 100 لیتری برای پاشش رنگ، تایر خودرو، ابزارآلات پنوماتیکی و... کاربرد دارند. از پمپ بادهای 150 تا 500 لیتری برای انجام فعالیت‌های تست فشار، کارواش، پیستوله رنگ و... استفاده می‌شود. کمپرسورهای باد 500 تا 1500 لیتری نیز جهت مصارف تعمیرگاهی، پیستوله رنگ، کارواش، سند بلاست، بکس‌های بادی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    کمپرسور باد

    آشنایی با انواع کمپرسور هوا از نظر کارکرد

    کمپرسور‌های هوا را براساس ویژگی‌ها و کارکردهایی که دارند می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. در ادامه این قسمت از مقاله، به معرفی انواع این محصول از لحاظ کارکرد می‌پردازیم.

    کمپرسور دینامیکی

    این نوع کمپرسور باد در دو نوع شعاعی و محوری تولید و به بازار عرضه می‌شود. کمپرسور دینامیکی محوری با نام کمپرسور توربینی نیز شناخته می‌شود و به مدل‌های شعاعی این محصول، کمپرسور گریز از مرکز نیز می‌گویند.

    کمپرسور جابه‌جایی مثبت

    کمپرسورهای جابه‌جایی مثبت یا پیستونی حجم معینی از هوا را در خود ذخیره می‌کنند و با کاهش فضا، میزان فشار را افزایش می‌دهند. برای تولید باد بیشتر، نیازی به افزایش فشار نیست و کافی است مخزن و سرعت دستگاه را افزایش دهید.

    کمپرسور باد اسکرو (پیچ دوار)

    این دستگاه نوعی کمپرسور جابجایی‌مثبت و دورانی محسوب می‌شود. اگر میزان مصرف باد از 1000 لیتر بالاتر باشد، استفاده از این کمپرسور گزینه مناسبی خواهد بود. موتور مارپیچی استفاده شده در این محصول، فشرده‌سازی هوا را انجام می‌دهد. حجم هوای تولیدی کمپرسور اسکرو نسبت به پیستونی بیشتر بوده و صدای تولیدشده آن در حین انجام کار نیز کمتر است.

    کمپرسور باد فشار قوی

    این نوع کمپرسور فشار خروجی بسیار بالاتری نسبت به انواع قبلی دارد، به شکلی که فشار آن به 30 تا 40 بار می‌رسد. این دستگاه ساختار سیلندر و پیستونی دارد و از آن در کارخانه‌های بسته‌بندی، بطری‌سازی و... که به فشار بالا نیاز است، استفاده می‌شود.

    کمپرسور هوا بدون روغن

    در انواع کمپرسور باد غیرروغنی، از روغن برای حفظ دما، جلوگیری از خردگی، روان‌کاری قطعات داخلی و کاهش سایش استفاده می‌شود. این نوع وسیله به‌دلیل عدم وجود روغن، هوا را در دو یا چند مرحله فشرده می‌کند و نسبت به نوع روغنی، زودتر داغ می‌شود. از این کمپرسور در صنایع ابزار دقیق، تولید کاغذ، دندان‌سازی، بیمارستان، صنایع PET و برای کپسول‌های اکسیژن در غواصی نیز استفاده می‌شود.

    کمپرسور هوا روغنی

    در این نوع پمپ باد، از روغن به عنوان خنک‌کننده هوای فشرده‌شده و برای کاهش سایش استفاده می‌شود. این دستگاه به دلیل وجود روغن، طول عمر بالاتری داشته و دیرتر داغ می‌شود. لازم به ذکر است که کمپرسورهای پیستونی، مارپیچی، یخچالی، تیغه‌ای و روتاری برای کار کردن نیاز به روغن دارند.

    کمپرسور هوای فندکی

    مینی کمپرسور یا پمپ باد فندکی یکی دیگر از انواع کمپرسورهای هوا است که برای استفاده در انواع خودرو گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مینی کمپرسور سایز کوچک‌تری از کمپرسور معمولی داشته و قابلیت اتصال به باتری ماشین و درگاه فندکی را دارد. این دستگاه با برق 12 ولت کار می‌کند و برای بادکردن وسایلی مانند لاستیک اتومبیل، قطعات بادی کوچک، چرخ‌های دوچرخه و لاستیک‌های وسایل نیمه‌سنگین، از این ابزار استفاده می‌شود.

    کمپرسور هوا بی‌صدا یا سایلنت

    این نوع دستگاه به دو نوع کمپرسور یخچالی و کمپرسور بدون روغن تقسیم‌بندی می‌شود و نیاز به روغن‌کاری مداوم ندارد. از آنجایی که کمپرسور سایلنت، صدای کمی تولید می‌کند، برای انجام کارهایی مانند نجاری، جواهرسازی، دندان‌پزشکی و کارهای خانگی از آن استفاده می‌شود.

    خرید کمپرسور باد

    سخن پایانی

    کمپرسور هوا یا همان پمپ باد به دستگاهی گفته می‌شود که به‌عنوان منبع تغذیه ابزارآلات بادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توضیحاتی که در رابطه با مشخصات کمپرسور هوا ارائه شده می‌توان به این نتیجه رسید که این دستگاه در هر مدل و ظرفیتی که باشد، از طراحی، ساختار و کاربری یکسانی برخوردار است.

    در هنگام خرید و انتخاب کمپرسور باد پس از بودجه، باید به میزان نیاز و توقع خود از کارکرد محصول توجه کنید. برای بسیاری از کاربران، صدای کم، راندمان بیشتر، عمر طولانی‌تر، نشت هوای کمتر و تولید حرارت کمتر یک مسئله مهم است و هر کدام از این مسائل انتخاب‌های متعددی را پیش روی کاربر می‌گذارد.

    امیرکبیرکالا یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی فعال در زمینه فروش ابزارآلات است که می‌توانید کمپرسور هوا مورد نظرتان را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت از آن خریداری کنید. در صورتی که از تصمیم خود مطمئن نیستید، می‌توانید از کارشناسان مجموعه به‌صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا