0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای جامع خرید دستگاه پولیش

    خرید دستگاه پولیش

    سطح رنگ بدنه ماشین از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است. اگر خطوط و خراش‌ها از کلیر عبور نکرده و به رنگ آن نرسیده باشند، می‌توانید با پولیش آن‌ها را برطرف کنید. در واقع از دستگاه پولیش برای محافظت از پوشش و رنگ روی سطوح مختلف، از بین بردن خراش سطحی و افزایش براقیت سطح استفاده می‌شود. با دستگاه پولیش علاوه بر از بین بردن نقص رنگی روی سطوح مختلف، می‌توانید دوام رنگ را نیز افزایش دهید.

    پولیشر از ابزارآلات پرکاربرد صنعتی محسوب می‌شود که برای جلا دادن و درخشندگی سطوح ماشین، کف‌پوش، پارکت، سنگ، سرامیک، بتن و بسیاری سطوح دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه فقط مخزن آب تمیز دارد و عملیات شستشوی سطوح را به‌همراه جلادهی انجام می‌دهد.

    با مطالعه این راهنمای خرید دستگاه پولیش می‌توانید در بین مدل‌ها و برندهای موجود، بهترین را انتخاب کنید.

    دستگاه پولیش چیست؟

    هر خودرویی نیاز به نگهداری مناسب دارد تا میزان فرسایش آن در اثر شرایط و عوامل طبیعی به کمترین مقدار کاهش پیدا کند .درخشندگی رنگ بدنه، سبب می‌شود ماشین شما نو به نظر برسد. اگر رنگ خودرو کدر شده و یا روی آن خط و خش وجود دارد، کافی است از دستگاه پولیش استفاده کنید. این دستگاه دارای عناصر ساینده بوده و از آن برای از بین بردن آثار خرابی موجود بر روی بدنه خودرو استفاده می‌شود.

    البته از این دستگاه فقط برای ترمیم سطح بدنه خودرو استفاده نمی‌شود؛ بلکه پولیشر برای جلا دادن به سطوح مختلف مانند انواع کف‌پوش، سنگ، سرامیک و بتن نیز کاربرد دارد. این دستگاه صنعتی نظافتی با توجه به مدل و اندازه آن تنها برای قسمت‌های محدودی کاربرد دارد. از اجزای تشکیل دهنده دستگاه پولیش می‌توان به صفحه نگهدارنده پد پولیش، بخش یا دسته نگهدارنده، دکمه کنترل سرعت، دکمه خاموش و روشن بدنه و موتور اشاره کرد.

    دستگاه پولیش چیست؟

    راهنمای خرید دستگاه پولیش

    در هنگام خرید دستگاه پولیش خودرو لازم است تا به نکاتی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگاه پولیش را انتخاب کنید.

    اندازه صفحه نگهدارنده پد پولیش

    اندازه صفحه پولیش در واقع مساحتی است که پولیشر پوشش می‌دهد. هرچه این اندازه بزرگ‌تر باشد، در هر دور قسمت بیشتری از سطح را می‌توان پولیش کرد. این اندازه به‌صورت یک عدد بیان می‌شود که نشان‌دهنده قطر صفحه پولیش است و می‌تواند 7.5، 15، 12.5 و 21 سانتی‌متر باشد.

    توان مصرفی

    توان مصرفی پولیشر از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه محسوب می‌شود. توان این دستگاه‌ها، همانند سایر دستگاه‌های الکتریکی با واحد وات مشخص می‌شود. هرچه توان دستگاه بیشتر باشد، مصرف انرژی آن نیز بالاتر خواهد بود.

    سرعت گردش

    سرعت گردش آزاد از دیگر ویژگی‌های مهم دستگاه پولیش است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. هرچه سرعت چرخش پولیشر بیشتر باشد، با سرعت و کیفیت بهتری می‌توانید پولیش‌کاری سطوح مختلف را انجام دهید. همچنین، اغلب پولیشرها قابلیت تنظیم سرعت بر روی 6 حالت را دارند و بعضی از آن‌ها با داشتن ماشه، امکان ثابت نگه داشتن سرعت را نیز فراهم می‌کنند.

    شرکت‌های سازنده

    شرکت‌های مختلفی به تولید دستگاه‌های پولیش می‌پردازند که از پرطرفدارترین برندهای پولیشر در ایران می‌توان به فلکس، روپس، نانوتیس، مفرا و… اشاره کرد.

    منبع تغذیه

    دستگاه‌های پولیش معمولاً از برق شهری برای تامین نیروی لازم برای موتور استفاده می‌کنند. البته برخی از پولیشرها دارای باتری هستند و شما می‌توانید با شارژ کردن آن‌ها، در هر جایی از این دستگاه استفاده کنید.

    گارانتی

    گارانتی و خدمات پس از فروش مناسب از مهم‌ترین ویژگی‌های هر دستگاه الکتریکی محسوب می‌شود.

    قیمت

    قیمت پولیشرها به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله عوامل موثر در قیمت می‌توان به شرکت سازنده، توان مصرفی، سرعت چرخش، تنوع سرعت، تنوع و تعداد پدها و… اشاره کرد.

    دستگاه پولیش

    معرفی انواع دستگاه پولیش

    دستگاه‌های پولیش را بر اساس سرعت و نوع حرکت می‌توان در انواع مختلفی دسته‌بندی کرد. در ادامه به بررسی کامل انواع دستگاه‌های پولیش خواهیم پرداخت.

    دستگاه پولیش چرخشی

    پولیش چرخشی در یک نقطه مشخص به‌صورت دایره‌ای حرکت می‌کند. این دستگاه دارای نقطه کانونی بوده و در هنگام کار، گرمای زیادی تولید می‌کند. سرعت لایه‌برداری این دستگاه بسیار زیاد است، به همین خاطر استفاده از آن به مهارت و دقت بسیاری نیاز دارد. سرعت دستگاه پولیش چرخشی را می‌توان از 1000 دور در دقیقه به 6000 دور در دقیقه تغییر داد.

    پولیشر اوربیتال

    پولیشر اوربیتال با حرکت دست حرکت می‌کند و مانند یک دستگاه چرخان روی یک نقطه متمرکز نمی‌شود. سرعت لایه‌برداری پولیشر اوربیتال کمتر از نوع چرخشی است، اما سطح بیشتری را جلا می‌دهد. در این نوع دستگاه پولیش به نسبت طول حرکت، سرعت دستگاه، اندازه پد پولیش و میزان زبری پد تغییر می‌کند. با استفاده از پولیشر اوربیتال، دیگر نیازی نیست نگران به جای‌ماندن هولوگرام باشید.

    این نوع پولیشر به‌راحتی و با یک دست قابل کنترل است و برای افراد تازه‌کار گزینه مناسبی است. در دستگاه پولیش اوربیتال، زاویه چرخش سر و دیسک متغیر است، به همین خاطر امکان آسیب‌دیدن سطح کاهش پیدا می‌کند.

    پولیشر انگشتی

    برای پولیش قسمت‌هایی از خودرو که دسترسی به آن سخت است، می‌توان از این نوع پولیشر استفاده کرد؛ چراکه سایز این دستگاه کوچک‌تر از حالت عادی است و مخصوص قسمت‌های غیرقابل دسترس تولید شده است.

    پولیشر انگشتی محصولی قدرتمند برای پولیش‌کاری سطوحی مانند چراغ‌ها، پنل‌های کنسول داخلی، دستگیره‌های در، آرم خودرو و کلیه نقاطی که غیرقابل دسترس هستند، محسوب می‌شود.

    پولیشر دوال اکشن

    پولیشر دوال اکشن در از بین بردن خط و خش زمان کمتری نسبت به مابقی پولیشرها نیاز دارد. از نظر ایمنی در این دستگاه میزان ریسک سوزاندن یا از بین بردن رنگ بسیار‌ کم است، چراکه گرمای بسیار اندکی را حین کار تولید می‌کند. این پولیشر به شما امکان کار با دو دستگاه پولیش روتاری و اوربیتال را به‌صورت هم‌زمان می‌دهد. همچنین می‌توان گفت بهترین انتخاب برای از بین بردن خطوط ریز و درشت ایجاد شده بر روی سطح بدنه است. استفاده از پولیشر دوال اکشن، کار سختی نیست و امکان آسیب سطوح در هنگام کار با این دستگاه وجود ندارد. بنابراین برای پولیش‌کارهای تازه‌کار انتخاب مناسبی است.

    انواع دستگاه پولیش

    انواع دستگاه پولیش براساس قدرت

    در این بخش انواع دستگاه پولیش را بر اساس قدرت برایتان بررسی می‌کنیم.

    دستگاه پولیش تک دیسک

    دستگاه پولیش تک دیسک ساختار ساده‌ای دارد و می‌توان از آن برای هر دو عملیات برس‌زنی و جلادهی استفاده کرد. سرعت چرخش این دستگاه در حدود 400 دور در دقیقه است.

    پولیشر برنشیر

    این نوع دستگاه پولیش نسبت به ‌نوع تک دیسک دارای ساختار پیچیده‌تری است. برس پولیشر برنشیر نسبت به‌نوع تک دیسک بزرگ‌تر است. سرعت گردش این دستگاه 1500 دور در دقیقه است و از آن برای ترمیم‌های عمیق و میزان درخشندگی‌های بسیار بالا استفاده می‌شود. این نوع پولیشر در دو مدل برقی و شارژی تولید شده است. از مدل برقی آن برای مساحت‌های کوچک و از مدل شارژی آن برای مساحت‌های بزرگ‌تر استفاده می‌شود.

    راهنمای خرید دستگاه پولیش

    کاربرد دستگاه پولیش چیست؟

    استفاده از این دستگاه بسیار ساده است و می‌تواند سطح بدنه ماشین را از آلودگی‌ها پاک کند. حتی از آن برای برق انداختن و از بین بردن برخی از خط و خش‌های روی سطح ماشین نیز استفاده می‌شود.

    تنها کاربرد دستگاه پولیش، ایجاد برق و تمیزی بر روی سطح خودرو نیست و بیشتر از این وسیله جهت محافظت از رنگ خودرو در برابر آلودگی‌ها استفاده می‌شود. به کمک پولیش مشکلاتی که در رنگ خودرو پیش‌آمده است، کاملاً از بین می‌رود و دوام رنگ افزایش پیدا می‌کند. در صورت بروز مشکل در رنگ بدنه خودرو، ابتدا باید عمق و نوع مشکل را بررسی کرده و سپس به کمک دستگاه پولیش و مواد مخصوص، سطح آن رنگ را پاک‌سازی کنید.

    از اصلی‌ترین کاربرد‌های پولیشر، می‌توان به جلادهی و درخشنده کردن سطوح و وسایل مختلف اشاره کرد. این دستگاه برای جلادهی سطوح حساس و خشن مانند کفپوش، پارکت، سنگ، بتن روکش‌دار، کفپوش سرامیک و موارد مشابه کاربرد دارد.

    سخن پایانی

    دستگاه پولیش در مدل‌ها و برندهای مختلفی در بازار موجود است که هر کدام سرعت، قدرت، اندازه صفحه و پدهای مختلفی دارند. شما باید بر اساس نیاز، نوع کار و بودجه خود بهترین دستگاه پولیش موجود را تهیه کنید. دستگاه پولیش حرفه‌ای از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و این نوع پولیشرها برای استفاده به‌صورت طولانی مدت ساخته شده‌اند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا