0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید اره برقی و اره موتوری

    راهنمای خرید اره برقی و اره موتوری

    اره برقی ابزاری است که در باغداری و کشاورزی بسیار استفاده می‌شود. این ابزار را می‌توان از خطرناک‌ترین ابزارها برای کارهای چوبی و باغبانی دانست؛ به‌ صورتی که اگر نوع اره با کار شما مطابقت نداشته باشد، میزان خطر استفاده از دستگاه افزایش پیدا می‌کند.
    اره موتوری دستگاهی پرقدرت برای برش انواع الوار، تنه درختان، چوب‌های قطور، شاخه‌های ضخیم درختان و... محسوب می‌شود. ساختار این اره به‌ شکلی است که با استفاده از یک موتور برقی، نیروی محرکه لازم برای گردش تیغه زنجیری که به ‌دور یک صفحه فلزی به نام صفحه ساطوری پیچیده شده را تأمین می‌کند. 

    برای خرید اره موتوری باید مانند سایر تجهیزات و ابزارآلات، اطلاعات مربوطه را داشته باشید. در ادامه با راهنمای خرید اره برقی همراه ما باشید تا از نکاتی که باید در هنگام خرید این ابزار در نظر داشته باشید، مطلع شوید.

    اره برقی چیست؟

    به اره‌ قابل‌حمل با مجموعه‌ای از دندان‌های متصل به یک زنجیر گفته می‌شود که با کمک نیروی برق یا باتری کار می‌کند. از این نوع اره در فعالیت‌هایی نظیر قطع درختان، هرس، مهار آتش در مناطق وحشی، برداشت هیزم و... استفاده می‌شود. اره برقی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه با هریک از آن‌ها به‌صورت کامل آشنا خواهید شد:

    موتور و بدنه

    موتور موجود در اره‌های برقی با تبدیل جریان برق شهری به جریان مستقیم، منجر به روشن شدن دستگاه می‌شود. اره‌های مدرن دارای کاربراتور با محفظه‌های شناور هستند. نقش کاربراتور در اره برقی، کنترل و تنظیم سرعت حرکت است. برای جلوگیری از آسیب ناشی از ارتعاش، اره‌های موتوری معمولاً دارای یک سیستم ضدلرزش هستند. سیستم ضدلرزش دسته‌ها را از موتور و تیغه جدا می‌کند و مانع انتقال لرزش به بدن کاربر می‌شود.

    تیغه و زنجیر

    زنجیر در این نوع اره‌ها، بر روی یک صفحه قرار می‌گیرد. با روشن شدن موتور و به کمک تبدیل نیروی برق به نیروی مکانیکی، زنجیر حرکت دورانی خود را به‌دور صفحه آغاز می‌کند. با افزایش قدرت موتور، زنجیر نیز سرعت بیشتری خواهد داشت. در انتهای قسمت زنجیر و صفحه، یک دسته به‌عنوان کلاچ قرار دارد که با کمک آن می‌توان چرخش زنجیر را قفل و آن را متوقف کرد.

    اره برقی چیست؟

    راهنمای خرید اره موتوری

    برای خرید اره برقی باید مبلغ چشمگیری هزینه کنید. بنابراین توصیه می‌شود پیش از خرید، به نکات زیر توجه داشته باشید تا بتوانید با کمترین هزینه ممکن، مناسب‌ترین اره موتوری را خریداری کنید.

    همچنین مشاهده کنید: قیمت و خرید انواع  اره برقی و اره زنجیری 

    هدف خود را از خرید مشخص کنید

    ابتدا باید تصمیم بگیرید که اره برقی را برای چه نوع کاری و چه هدفی نیاز دارید؟ از آن برای برش درختان بزرگ می‌خواهید استفاده کنید؟ یا برای برش شاخه‌های نازک درختان؟ اگر به یک اره برای هرس کردن درختان اطراف حیاط، آن هم تنها چند بار در سال، نیاز دارید، اره برقی بهترین گزینه است. اما در صورتی که به دنبال قطع درختان یا شاخه‌های آن هستید، اره بنزینی مناسب‌تر است. مهم این است که اره مناسبی را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید.

    از طریق جدول زیر می‌توانید با کارایی اره موتوری بیشتر آشنا شوید:

    هدف و کارایی اره برقی
    هرس نهال کوچک مناسب است
    کندن علف‌های هرز مناسب است
    برش هیزم مناسب است
    قطع درختان کوچک مناسب است
    قطع درختان متوسط مناسب است
    جمع‌آوری هیزم‌های متوسط مناسب است
    قطع درختان بزرگ مناسب نیست
    جمع‌آوری هیزم‌های بزرگ

    مناسب نیست

    به قدرت و نوع موتور توجه کنید

    قدرت و نوع موتور در اره‌های زنجیری متفاوت است و هرکدام کاربردهای متفاوتی دارند. توان موتور اره برقی بر حسب آمپر اندازه‌گیری می‌شود. هرچه عدد آمپر بیشتر باشد، قدرت موتور اره برقی نیز بیشتر خواهد بود.

    طول صفحه ساطوری اره را انتخاب کنید

    قسمت ساطوری در اره برقی یک صفحه فلزی است که زنجیر به‌دور آن می‌چرخد. هرچه طول صفحه ساطوری بیشتر باشد به این معنا است که موتور دستگاه شما قوی‌تر است و هرچه موتور قوی‌تر باشد یعنی دستگاه سنگین‌تر خواهد بود. هرچه طول صفحه ساطوری بیشتر می‌شود تعادل اره زنجیری کمتر خواهد بود و کنترل آن نیاز به تجربه و نیروی بدنی بالایی دارد.

    با استفاده از جدول زیر می‌توانید طول صفحه ساطوری متناسب با نیاز خود را مشخص کنید:

    حجم کار طول صفحه ساطوری
    کارهای سبک و آماتوری 35 سانتی‌متر
    کارهای متوسط 40 سانتی‌متر
    کارهای حرفه‌ای  55 و 90 سانتی‌متر

    محدوده بودجه خود را مشخص کنید

    از آنجایی که قیمت اره موتوری تقریباً زیاد است، باید مشخص کنید چقدر بودجه برای خرید این دستگاه کنار گذاشته‌اید. شاید بهتر باشد به‌جای خرید اره برقی، اقدام به اجاره آن کنید. لازم به ذکر است که اره‌های زنجیری برقی از اره‌های شارژی گران‌قیمت‌تر هستند.

    به توان جسمی خود توجه کنید

    برای کار با اره برقی باید از قدرت بدنی و توان جسمانی لازم برخوردار باشید. هنگام کار با این دستگاه ممکنه اتفاقاتی رخ دهد که در صورت نداشتن قدرت بدنی بالا آسیب ببینید. یکی از مشکلات رایج در هنگام کار با اره‌های برقی، برگشت دستگاه است؛ اگر نتوانید اره را کنترل کنید ممکن است با بدن شما برخورد کند و عواقب ناگواری خواهد داشت. حداقل وزن موردنیاز برای کار با اره‌های موتوری 60 کیلوگرم است.

    خرید اره موتوری

    سخن پایانی

    در هنگام خرید اره موتوری، آخرین چیزی که باید به آن فکر کنید، قیمت دستگاه است؛ چراکه حساسیت استفاده از این دستگاه لزوم توجه به عوامل دیگر را توجیه می‌کند. طول تیغه از مهم‌ترین عوامل در انتخاب اره موتوری مناسب است و اندازه صفحه ساطوری رابطه مستقیمی با میزان حرفه‌ای بودن فرد دارد. توان اره موتوری و البته منبع تغذیه آن نیز یکی دیگر از عوامل مهم در هنگام خرید این دستگاه محسوب می‌شود. در صورت خرید اره موتوری در امیرکبیرکالا می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای معقول، مناسب‌ترین اره برقی موردنیاز خود را دریافت کنید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا