0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید دریل شارژی و برقی

    راهنمای خرید دریل شارژی و برقی

    یکی از ابزارهای الکتریکی که در کارگاه‌ها و منازل کاربرد بسیاری دارد، دریل برقی است. دریل‌های شارژی و برقی علاوه بر کارکرد خانگی، پایه و اساس هر صنعتی هستند. فرقی نمی‌کند مهندس ساختمان یا نجار باشید و یا حتی شغل صنعتی نداشته باشید، داشتن یک دریل شارژی یا برقی برای هر فردی ضروری است. این ابزار به شما کمک می‌کنند تا پیچ‌ها را سریع‌تر باز و یا بسته کنید یا سوراخ‌هایی را در آلیاژ‌های مختلف مانند چوب، بتن، آجر و... ایجاد کنید. البته باید بدانید دریلی که با آن دیوار خانه‌تان را سوراخ می‌کنید، با دریلی که برای نفوذ به بتن استفاده می‌شود، کاملاً متفاوت است. اینکه دریل شارژی مناسب شماست یا دریل برقی، کاملاً به خودتان و فعالیت‌تان بستگی دارد.

    امروزه انواع مختلفی از دریل‌های برقی و شارژی با کاربردهای متفاوت در بازار موجود هستند و همین مورد انتخاب‌ از بین آن‌ها را به کاری دشوار‌ تبدیل کرده است. در این راهنمای خرید دریل شارژی و برقی همراه ما باشید تا با هریک از این دریل‌ها به‌طور کامل آشنا شده و بتوانید بهترین دریل برقی یا شارژی که متناسب با کارتان است را انتخاب کنید.

    معرفی دریل برقی

    دریل برقی یکی از ابزارهایی است که برای مشاغل گوناگون با شرایط کاری مختلف کاربرد دارد. این دستگاه با چرخاندن مته باعث ایجاد سوراخ در چوب، سیمان، آهن و... می‌شود. دریل برقی با برق شهری کار می‌کند و انرژی موردنیاز آن با یک رشته کابل از پریز یا منبع تغذیه تأمین می‌شود. استفاده از دریل‌های برقی هیچ‌گونه پیچیدگی ندارد و کافیست تا دریل را به پریز وصل کرده و از آن استفاده کنید.

    نقاط قوت

    • مناسب برای کارهای خانگی و صنعتی
    • قابلیت سوراخ‌کاری سطوح مختلف مانند چوب، سنگ، سرامیک و...
    • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه
    • عدم‌نیاز به تعویض باتری
    • قابلیت انجام کارها به‌صورت مداوم و پیوسته

    نقاط ضعف

    • وزن نسبتاً بالا
    • وابسته بودن عملکرد دریل برقی به محل قرارگیری پریز و منبع برق
    • محدودیت در جابه‌جایی

    دریل برقی

    آشنایی با دریل شارژی

    دریل‌ شارژی انرژی موردنیاز خود را از طریق باتری تأمین می‌کند. اغلب دریل‌های شارژی دارای قابلیت کنترل سرعت و گشتاور هستند. این ابزار نیازی به استفاده از جریان برق مستقیم ندارد و عموماً دارای یک باتری اضافه است، به همین خاطر می‌توان از آن در هر مکانی استفاده کرد. دریل‌های شارژی دارای انواع مختلف با عملکرد متنوعی هستند و قدرت، ولتاژ و آمپر در هر مدل از آن‌ها متفاوت است.

    دریل‌های شارژی را بسته به نوع باتری آن‌ها می‌توان به دو دسته کلی تقسیم‌بندی کرد. درگذشته از باتری‌های نیکل-کادمیومی برای دریل‌های شارژی استفاده می‌شد که وزن بالایی داشتند و از بازدهی پایینی برخوردار بودند؛ اما به‌ مرور، باتری‌های لیتیوم-یونی جای باتری‌های نیکل-کادمیومی را گرفتند. باتری‌های لیتیوم-یونی عمر بالاتری دارند، مدت زمان نگهداری شارژ آن‌ها بیشتر است، دارای قابلیت شارژ سریع بوده و کارآمدتر هستند.

    نقاط قوت

    • مناسب برای تعمیرات خانگی و کارهای سبک
    • سهولت در استفاده
    • فرم ارگونومیک و خوش‌دست بودن
    • قابل‌حمل و مناسب برای استفاده در محیط‌های مختلف
    • سبک وزن بودن

    نقاط ضعف

    • نامناسب برای فعالیت‌های سنگین و کارگاهی
    • عدم‌کارایی برای سوراخ کردن سطوح محکم نظیر بتن و سرامیک

    معرفی دریل شارژی

    تفاوت دریل برقی و شارژی در چیست؟

    یکی از تفاوت‌های دریل شارژی و برقی، وزن آن‌ها است. وزن دریل‌هایی شارژی در مقایسه با دریل‌هایی که با برق کار می‌کنند، بسیار کمتر است. از دیگر تفاوت‌های دریل شارژی و برقی می‌توان به قیمت آن‌ها اشاره کرد؛ دریل‌های برقی نسبت به مدل‌های مشابه شارژی حدوداً 25 درصد ارزان‌تر هستند.

    دریل‌های شارژی برخلاف دریل‌های برقی برای استفاده در مکان‌هایی که دسترسی به برق ممکن نیست، نیز مناسب هستند. البته لازم به ذکر است که دریل‌های برقی نیازی به تعویض باتری ندارند و لازم نیست نگران تمام شدن شارژ باتری باشید. دریل‌های برقی عموماً از قدرت بیشتری نسبت به دریل‌های شارژی برخوردارند. همچنین دریل‌های برقی به دلیل سابقه طولانی‌ که دارند، شناخته‌شده‌تر هستند.

    تفاوت دریل برقی و شارژی

    کدام نوع دریل مناسب کار من است؟

    آیا دریل شارژی مناسب کار من است یا بهتر است دریل برقی خریداری کنم؟ ابتدا باید انتظارات خود را از این دستگاه مشخص کنید و بدانید که قرار است در چه ‌کاری از آن استفاده کنید. اگر دریل را تنها برای انجام کارهای خانگی نیاز دارید، یک نمونه شارژی ساده با توان معمولی گزینه مناسبی است. در صورتی که به‌دنبال یک دریل قابل حمل هستید، می‌توانید دریل‌های شارژی را خریداری کنید. اگر دریلی برای انجام فعالیت‌های صنعتی و کارگاهی نیاز دارید، دریل‌های برقی با قدرت و استحکام بالا گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

    جدول زیر، انتخاب دریل مناسب را برای‌تان آسان‌تر خواهد کرد.

      دریل شارژی دریل برقی
    نگهداری و تعمیرات
    تغییر دکوراسیون
    ساخت و ساز

    راهنمای خرید دریل شارژی

    راهنمای خرید دریل شارژی

    1. ابتدا به فعالیتی که قرار است با دریل شارژی انجام دهید، توجه کنید و بر اساس آن دریل مناسب را انتخاب کنید.
    2. در دریل‌های شارژی قدرت با ولتاژ نشان داده می‌شود. هرچه ولتاژ بالاتر باشد، قدرت چرخش گشتاور نیز بیشتر است. دریل‌هایی با ولتاژ بالاتر قدرت کافی برای ایجاد سوراخ‌های بزرگ در چوب و سرامیک را دارند.
    3. یکی از مهم‌ترین نکات که در هنگام خرید دریل شارژی باید به آن توجه داشته باشید، بدنه و دسته‌ی دستگاه است. اگر طراحی بدنه دریل ارگونومیک نباشد یا بر روی آن لاستیک‌های ضدتعریق قرار داده نشده باشد، در طولانی‌مدت با مشکلات جسمی روبه‌رو خواهید شد. علاوه بر این، جنس بدنه دریل شارژی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر بدنه دریل ضدآب و ضدغبار باشد یک امتیاز مثبت محسوب می‌شود.
    4. باتری‌های لیتیوم‌-یونی پیشرفته‌ترین باتری‌های موجود در بازار برای دریل‌های شارژی هستند. این نوع باتری نسبت به سایر باتری‌ها کوچک‌تر بوده و طول عمر آن نیز بالاتر است. باتری لیتیوم-یونی قابل شارژ است و به کمک شارژر می‌توان نیروی محرکه لازم برای کار با دریل را فراهم کرد.
    5. ابزارآلات برقی به‌دلایل مختلف از جمله نوسانات برق، اضافه بار، خیس شدن دستگاه و... ممکن است آسیب ببینند و خراب شوند؛ به همین دلیل گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات برقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    راهنمای خرید دریل برقی

    راهنمای خرید دریل برقی

    1. قدرت موتور یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب دریل برقی است. در این نوع دریل، قدرت موتور را با وات نشان می‌دهند. هرچه قدرت موتور بالاتر باشد، توان و نیروی دستگاه برای کارکردن نیز بیشتر خواهد بود. قدرت موتور در دریل‌های برقی معمولاً از 400 تا 500 وات شروع می‌شود. اگر دریل برقی را برای کارهای سبک نیاز دارید، موتور معمولی تا 800 وات مناسب است. اما در صورتی که کارتان طولانی و سنگین است، قدرت موتور باید بیش از 1000 وات باشد. موتورهای قوی طول عمر بیشتری دارند، احتمال سوختن‌شان کمتر است و کار با آن‌ها ساده‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.
    2. اغلب دریل‌های برقی دارای دکمه‌ای برای تنظیم سرعت هستند، چرا که برای تمامی کارها نمی‌توان از یک سرعت استفاده کرد. اگر سرعت دریل برقی بین 700 تا 1000 دور در دقیقه باشد، این دستگاه برای اکثر کارها مناسب است. البته در صورتی که قصد سوراخ‌کاری مواد سخت را دارید، به سرعت بالاتر نیاز پیدا می‌کنید.
    3. طول سیم دریل برقی در دسترسی آسان شما به محیط کار بسیار مؤثر است. بسته به این‌که فاصله محل سوراخ‌کاری از پریز برق چقدر باشد، ممکن است برای انجام کار خود به سیم رابط نیاز داشته باشید. توصیه می‌شود در هنگام خرید دریل برقی به‌دنبال کابلی با طول 3 متر باشید.
    4. جنس کابل دریل برقی از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این محصول است. اگر جنس کابل ضعیف باشد ممکن است به‌مرور زمان باعث پیچ خوردگی، ترک برداشتن و آسیب به سیم دریل شود. کابل‌های ژله‌ای باکیفیت تا حدودی از بروز این‌چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کنند.

    سخن پایانی

    یکی از پرکاربردترین ابزارهای خانگی و کارگاهی دریل است. این ابزار انواع مختلفی دارد که هرکدام برای انجام فعالیت‌های خاصی مناسب هستند. دریل برقی و شارژی از نظر ویژگی‌هایی که دارند مشابه یکدیگر هستند، اما تفاوت‌های میان این دو ابزار، کاربرد هریک از آن‌ها را تغییر داده است.

    در این مطلب بررسی کردیم که نمی‌توان از دریل‌های شارژی به‌عنوان جایگزین همیشگی دریل‌های برقی یاد کرد. امروزه با توجه به استقبال فراوانی که از انواع دریل‌های شارژی شده است، می‌توان حدس زد که خرید دریل برقی به شدت کاهش می‌یابد. البته دلایل مهمی وجود دارد که بسیاری از صنعت‌گران دریل برقی را ابزاری پرکاربرد می‌دانند و از آن استفاده می‌کنند.

    در این مقاله فاکتورهای مهم و اساسی در انتخاب دریل برقی و شارژی را برای‌تان با زبانی ساده بیان کردیم. امیدواریم این مطلب به‌عنوان جامع‌ترین راهنمای خرید دریل شارژی و برقی توانسته باشد شما را در انتخاب دریل مناسب راهنمایی کند. اگر شما هم تجربه‌ای در خصوص خرید دریل‌ةای شارژی و برقی داشته‌اید با ما و سایر کاربران سایت امیرکبیرکالا به اشتراک بگذارید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا