0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    راهنمای خرید دستگاه جوش

    راهنمای خرید دستگاه جوش

    در حال حاضر با گسترش و پیشرفت صنعت ساخت‌وساز و تولید، جوشکاری اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. به‌احتمال زیاد کلمه جوشکاری را بارها شنیده‌اید و تصویری که با شنیدن این کلمه در ذهن‌تان نقش می‌بندد، اتصال فلزات به یکدیگر است. اما تعریف جوشکاری بسیار وسیع‌تر بوده و به روشی گفته می‌شود که در آن بین دو ماده فلزی و یا غیرفلزی اتصالات دائمی ایجاد شود. عملیات جوشکاری یک فرآیند چندین مرحله‌ای است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. به همین دلیل دستگاه جوش دارای انواع مختلفی است تا بتوان با توجه به عواملی نظیر مهارت جوشکار، قطعه کار، بودجه و... دستگاه موردنظر را انتخاب کرد.

    برای تعیین اینکه کدام دستگاه جوش بهتر می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد، باید قابلیت‌ها، مزایا و معایب هرکدام را در نظر بگیرید. انتخاب دستگاه جوشکاری مناسب به‌راحتی ممکن نیست، زیرا بازار این دستگاه بسیار گسترده و متنوع است. در این راهنمای خرید دستگاه جوش همراه ما باشید تا نکاتی مهم و کاربردی درباره جوشکاری را در اختیار شما قرار داده و به شما در انتخاب هرچه بهتر دستگاه جوش کمک کنیم.

    ترانس جوش چیست؟  

    جوشکاری یک روش اتصال دائم دو یا چند قطعه فلزی یا غیرفلزی است که باعث می‌شود دو قطعه در هم نفوذ کرده و ادغام شوند. فرآیند جوشکاری را می‌توان به دو دسته کلی جوشکاری ذوبی و غیرذوبی تقسیم‌بندی کرد. یکی از مرسوم‌ترین روش‌های جوشکاری فلزات، قوس الکتریکی نام دارد که بادوام‌ترین روش جوشکاری محسوب می‌شود. ترانس جوش وسیله‌ای است که از آن برای جوشکاری به‌روش قوس الکتریکی استفاده می‌شود. این دستگاه دارای سیم‌پیچ داخلی است که از طریق آن برق شهری را به برق موردنیاز جوشکاری تبدیل می‌کند.

    در حال حاضر ترانس جوش به دلیل معایبی که در ادامه برایتان می‌گوییم از صنعت جوشکاری خارج شده و تولید آن متوقف شده است. 

    1. مصرف زیاد برق: مهم‌ترین دلیل حذف شدن دستگاه جوش‌های قدیمی از صنعت، مصرف بیش از اندازه برق در آن‌ها است.
    2. سنگین وزن بودن: در ساخت ترانس جوش از مس و دیگر فلزات به همراه سیم‌پیچ سنگین استفاده می‌شد که تمام این تجهیزات در کنار هم باعث بالا رفتن وزن دستگاه شده بودند، به شکلی که حمل‌ونقل آن به‌سادگی ممکن نبود.
    3. کیفیت نامناسب جوش: جوش ایجادشده توسط دستگاه‌های قدیمی، اغلب کیفیت مناسبی نداشت.

    ترانس جوش

    راهنمای خرید دستگاه جوشکاری

    امروزه با توجه به تخصصی شدن مشاغل، انتخاب درست ابزارهای موردنیاز، اهمیت بسیاری دارد. با آگاهی کامل از نوع عملکرد و قابلیت‌های هر ابزار می‌توان در هنگام خرید، تصمیم بهتری اتخاذ کرد. برای خرید دستگاه جوش نیز همین مراحل باید طی شود، کاربران باید با توجه به خواسته‌های خود و آگاهی از عملکرد دستگاه، برای خرید این محصول اقدام کنند؛ تا بتوانند از بین گزینه‌های موجود در بازار بهترین را انتخاب کنند. در ادامه به بررسی مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید دستگاه جوش باید در نظر داشته باشید، خواهیم پرداخت تا از خرید خود بهترین بهره را ببرید.

    چرخه عملکرد 

    چرخه عملکرد به مدت‌زمانی گفته می‌شود که دستگاه می‌تواند به‌طور مداوم جوش بزند و سپس برای خنک شدن به زمان نیاز دارد. اگر چرخه عملکرد دستگاه 100 درصد باشد، به این معناست که این دستگاه جوش نیاز به هیچ‌گونه وقفه برای خنک شدن ندارد و می‌تواند به‌صورت مداوم به جوشکاری بپردازد. در صورتی که چرخه کارکرد دستگاه 50 درصد باشد، دستگاه بعد از 10 دقیقه کار کردن، نیاز به 5 دقیقه زمان برای استراحت دارد تا خنک شود. 

    دستگاه‌های جوش صنعتی، چرخه عملکرد بالاتری نسبت به دستگاه‌های جوشکاری خانگی دارند. چرخه عملکرد دستگاه برای کاربری‌های سنگین، مانند جوشکاری اسکلت ساختمان یا جوشکاری خط تولید یک کارخانه اهمیت خود را نشان می‌دهد. 

    نمایشگر دیجیتال

    در دستگاه‌های جوشکاری جدید از طریق نمایشگر دیجیتال، امکان مشاهده مقدار آمپر و تنظیمات دیگر وجود دارد. به نسبت امکاناتی که هر دستگاه جوش دارد، نمایشگر آن نیز می‌تواند تنظیماتی نظیر مقدار آمپر، میزان ولتاژ، تنظیم پالس، پیش گاز و پس گاز، مقدار بالانس تناوب، تغییر وضعیت جوش و موارد بسیار دیگری را نشان دهد. 

    شدت جریان

    در هنگام خرید دستگاه جوشکاری، به شدت جریان تولیدی آن توجه کنید. شدت جریان موردنیاز برای کار شما باید با توجه به ضخامت قطعه و شدت جوشکاری مشخص شود. شدت جریان بیانگر قدرت دستگاه جوش است و مطمئناً هرچه مقدار آن بیشتر باشد، قیمت نهایی دستگاه نیز بالاتر خواهد بود. توجه داشته باشید که اگر شدت جریان کمتر از 200 آمپر باشد، دستگاه برای مصارف خانگی کاربرد دارد.

    برند دستگاه جوش

    همان طور که می‌دانید برخی از شرکت‌ها از بهترین مواد اولیه برای تولید محصولات خود استفاده می‌کنند و فرآیند تولید در آن‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی است. محصولاتی که توسط برندهای مطرح تولید شده‌اند، علی‌رغم قیمت نسبتاً گرانی که دارند، دارای کیفیت و طول عمر بالایی هستند. 

    در ایران مدل‌های مختلف دستگاه جوش در بازار موجود است که هرکدام با توجه به کشور سازنده و برندشان، از نظر کیفیت با یکدیگر متفاوت هستند. دستگاه‌های جوش اروپایی کیفیت بسیار بالایی دارند، اما با توجه به قیمت بالای آن‌ها، برای تمامی کاربران مناسب نیستند.  در هنگام خرید دستگاه جوش می‌توانید به‌دنبال برندهایی نظیر آروا، رونیکس، وینر، ادون، سپهر، ایران ترانس، پاول، انزو و... باشید.

    وزن و ابعاد

    وزن و ابعاد دستگاه جوش با قدرت این وسیله ارتباط مستقیم دارد. هرچه دستگاه جوشکاری قدرت بیشتری داشته باشد، وزن آن نیز بالاتر بوده و ابعاد بزرگ‌تری دارد. دستگاه‌های جوش نیمه صنعتی که در مصارف خانگی کاربرد دارند، قدرت پایین‌تری داشته و معمولاً وزن آن‌ها نیز به‌مراتب کمتر است. در صورتی که وزن دستگاه جوش بیش از 10 کیلوگرم بود، نمونه چرخ‌دار آن را خریداری کنید تا در حمل‌ونقل آن با مشکل روبه‌رو نشوید.

    نوع کابل جوش

    انتقال جریان الکتریسیته از دستگاه به نقطه جوشکاری به‌وسیله کابل جوش صورت می‌گیرد. یک کابل جوش مناسب باید نرم و انعطاف‌پذیر بوده و مقاومت زیادی در برابر کشش و سایش داشته باشد تا بتواند جریان برق موردنیاز را با کمترین مقدار افت ولتاژ منتقل کند.

    خرید انواع دستگاه جوش

    انواع دستگاه جوش اینورتر

    اگر به‌دنبال یک راهنمای خرید اینورتر جوشکاری هستید، بهتر است قبل از هرچیز با انواع این مدل دستگاه جوش آشنا شوید تا بتوانید در هنگام خرید آگاهانه‌تر تصمیم‌گیری کنید.

    اینورتر جوش الکترود

    دستگاه اینورتر جوش الکترود که به MMA نیز شناخته می‌شود، ساده‌ترین نوع اینورتر جوشکاری است که برای اتصال دو قطعه آهن یا فولاد مناسب است. این دستگاه به‌دلیل وجود پوشش ماسه‌ای بر روی الکترودها مانع از رسیدن اکسیژن به محل جوش می‌شود. از این نوع اینورتر جوشکاری اغلب برای مصارف خانگی استفاده می‌شود.

    اینورتر جوش آرگون

    دستگاه جوش اینورتر آرگون که به جوش تیگ نیز مشهور است، برای اتصال فلزاتی مانند آهن، فولاد، مس، منیزیوم، آلومینیوم، تیتانیوم، برنج، برنز و... استفاده می‌شود. از آنجایی که گاز آرگون مانع از ورود اکسیژن به محیط برق و حوضچه مذاب می‌شود، کیفیت و مقاومت این نوع جوش بسیار بالا است.

    اینورتر جوشCO2

    در اینورتر جوشکاری CO2 از گاز محافظ کربن‌دی‌اکسید به‌جای آرگون استفاده می‌شود و به این ترتیب اکسیژن به محل جوشکاری نمی‌رسد. از طریق این دستگاه می‌توان انواع فولاد مانند فولاد ضدزنگ، فولاد کرومولی و فولاد پر کربن را جوشکاری کرد.  همان طور که مشاهده کردید تنوع و کارایی دستگاه‌های جوش اینورتر زیاد است و با توجه به حجم کار، ضخامت فلز و نوع فلز موردنظر می‌توان یکی از آن‌ها را انتخاب و خریداری کرد.

    انواع اینورتر برای خرید

    آشنایی با انواع دستگاه جوش

    در این راهنمای خرید انواع دستگاه جوش، لازم است تا قبل از هرچیز با مدل‌های مختلف این وسیله آشنا شوید.

    ترانسفورماتور

    دستگاه جوش ترانسفورماتور از دو سیم‌پیچ تشکیل شده است. با ورود برق به سیم‌پیچ اولیه، جریان الکتریکی و میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود و جریان مغناطیسی بر روی سیم‌پیچ ثانویه تأثیر می‌گذارد. از این دستگاه می‌توان برای ایجاد جریان بالا و کاهش ولتاژ برق شهری استفاده کرد.

    رکتیفایر

    این نوع دستگاه جوش معمولاً با جریان برق سه فاز كار کرده و از طریق فيش مخصوص، برق سه فاز را دریافت می‌کند. رکتیفایر به‌دلیل کیفیت بالای جوشکاری و کارایی مناسب، به‌خصوص در شرایطی که به برق شهری دسترسی نباشد، بسیار کاربرد دارد. 

    موتور جوش یا دینام جوشکاری

    این نوع دستگاه‌های جوش از کیفیت جوش خوبی برخوردار هستند، اما به دلیل وزن سنگین و هزینه‌های بالای تعمیرات به فراموشی سپرده شده‌اند.

    اینورتر جوشکاری

    به نسل جدیدی از دستگاه‌های جوش که توانایی کار با جریان مستقیم و متناوب را دارند، اینورتر جوشکاری می‌گویند. از طریق نرم‌افزار کامپیوتری که روی این دستگاه نصب شده است، مقدار جریان خروجی و ولتاژی که منبع تغذیه دستگاه جوش اینورتر ایجاد می‌کند، قابل تنظیم است.

    برند دستگاه جوش

    سخن پایانی

    در این مطلب برای شما از دستگاه جوش گفتیم و انواع مختلف این وسیله را بررسی کردیم. در ادامه راهنمای کامل و کاربردی خرید دستگاه جوش را در اختیارتان قرار دادیم و نکاتی که در هنگام خرید این وسیله باید به آن‌ها دقت داشته باشید را مشخص کردیم.

    اگر قصد دارید دستگاه جوش موردنظر خود را از یک فروشگاه معتبر خریداری کنید، امیرکبیرکالا در خدمت شماست. کارشناسان مجموعه به شما کمک می‌کنند تا نمونه‌های متعدد را بررسی کرده و از بین آن‌ها بهترین گزینه را انتخاب و خریداری کنید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا