0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی
    بسته

    تفاوت میخکوب و منگنه کوب در چیست؟

    تفاوت میان میخکوب و منگنه کوب

     

    از جمله ابزارهای پرکاربرد در صنایع چوب و نجاری میتوان به میخکوب و منگنه کوب اشاره کرد. هر دو ابزار برای متصل کردن و چسباندن قطعات به یک دیگر به کار می‌روند و از نظر ظاهر نیز به یکدیگر شباهت‌هایی دارند، همین موارد سبب شده تا گاهی افراد این دو ابزار را اشتباه استفاده کنند. در این مطلب قرار است هر دو ابزار را به شما معرفی کنیم و تفاوت میخکوب و منگنه‌کوب را برایتان شرح دهیم.

    منگنه کوب چیست؟

    منگنه کوب یکی از ابزارهای بادی است که در صنایع چوب به خصوص کارهای دکوراتیو بسیار پرکاربرد است. از این ابزار در چسباندن رویه‌های مختلف کار استفاده میشود. سیستم منگه کوب بر اساس فشار باد کار می‌کند. منگنه کوب در سه نوع متفاوت دستی، برقی و یا بادی در بازار وجود دارد که شما بر اساس کار و فعالیت خود، یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید. به طور کلی افراد به دلیل مزایا زیر، منگنه کوب را انتخاب می‌کنند:

    • افزایش سرعت کار در حین تعمیر قطعات مختلف
    • توانایی متصل کردن قطعات با تعداد سوزن بالا
    • ظرافت و تمیزی اتصال به وسیله منگنه در کارهای دکوراسیون

    منگنه کوب

    میخکوب چیست؟

    یکی دیگر از ابزارهای بادی، میخکوب است. میخکوب کاربردهای بسیاری در صنایع چوب به خصوص مبلمان دارد. مکانیزم کاری ان نیز بسیار شبیه منگنه کوب است و با هوا فشرده کار میکند. به کمک فشار باد میخ رو پرتاب میکند و قطعات مختلف را بهم متصل میکند. افرادی به دلیل مزایای زیر از تفنگ میخکوب بسیار استفاده میکنند:

    • افزایش سرعت در کارهای نجاری
    • اتصال کامل قطعات به کمک میخ با نفوذ بالا
    • تنوع بالا تفنگ میخکوب در بازار
    • ماندگاری بالا در اتصالات انجام شده توسط میخکوب

    میخکوب

    تفاوت میخکوب و منگنه کوب در چیست؟

    همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم این دو ابزار به یکدیگر شباهت‌های بسیار زیادی دارند، مهمترین دلیل تشابه این دو ابزار مکانیزم کاری آن‌ها است که هر دو از طریق باد و هوا فشرده کار می‌کنند. علاوه بر آن هر دو ابزار از مهترین ابزارهای صنایع چوب و نجاری محسوب می‌شوند. اما این دو ابزار از جوانب مختلف با هم فرق دارند، در این بخش تفاوت‌های میخکوب و منگنه کوب را از لحاظ‌های مختلف به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم.

    از نظر کاربرد

    هر دو ابزار در صنایع چوب کاربرد دارند اما میخکوب‌ها بیشتر در کارگاه‌های نجاری مورد استفاده قرار می‌گریند، این در حالی است که منگنه کوب از جمله ابزاری است که بیشتر در صنعت مبلمان‌سازی و دکوراتیو کاربرد دارد. عمق نفوذ میخکوب بسیار بیشتر از منگنه کوب است بنابراین در کارهایی که لازم از دو قطعه چوب نازک به هم متصل شوند، باید از میخکوب استفاده کنیم.

    توجه داشته باشید که میخ به دلیل ابعادی که دارد، نفوذ و در نتیجه اتصال ایجاد شده توسط میخ، ماندگاری بیشتری نسبت به منگنه دارد.

    از نظر وزن و ابعاد

    ابعاد و اندازه این دو ابزار با هم تفاوت دارد، منگنه نسبت به میخ بسیار کوچکتر است، اما وزن میخ کوب از منگنه کوب سبکتر است.

    از نظر سرعت

    میخکوب‌ها در مقایسه با منگنه کوب‌ها سرعت بالاتری دارند. همچنین میخکوب‌ در قیاس با منگنه کوب‌ سری کوچکتری دارد. توجه داشته باشید که منگنه کوب دارای دو نقطه اتصال هستند در حالیکه میخکوب‌ها فقط یک نقطه اتصال دارند.

    از نظر کارکرد

    میخکوب و منگنه کوب هر دو جزو ابزارهای بادی هستند اما برای راه اندازی و کارکردن میخکوب باید از روغن استفاده کرد اما برای شروع فعالیت منگنه کوب فشار هوا کافیست.

    تفاوت میخکوب و منگنه کوب

    سخن پایانی

    یکی از پرتکرارترین سوالات افراد هنگام خرید منگنه کوب و میخکوب این است که آیا می‌شود فقط یکی از آنها را خرید؟ با توجه به تفاوت‌هایی که بیان کردیم، میتوان نتیجه گرفت که نمیتوان از منگنه کوب به بجای میخکوب استفاده کرد، زیرا این دو ابزار برای کاربردهای بسیار متفاوت طراحی شده‌اند. بنابراین پیش از خرید، به فعالیتی که قصد انجام آن را دارید خوب بیاندیشید تا بتوانید ابزار مناسب کار خود را بخرید. همچنین شما می‌توانید با مشاوران امیرکبیرکالا تماس بگیرید تا به شما برای خرید میخکوب و یا منگنه کوب راهنمایی کنند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    آتا
    قفل رجبی
    هانس
    ابزار برقی و شارژی
    ابزاردستی و غیربرقی
    ابزار بادی و بنزینی
    لوله کشی و اتصالات
    ابزار اندازه گیری
    ابزار باغبانی
    ابزار جوش و برش
    محصولات پر فروش رونیکس
    محصولات پر فروش آروا
    محصولات پر فروش ایران پتک
    جشنواره تخفیفی
    تولسن
    یراق آلات
    ابزار ساختمانی
    ابزار خودرو
    بازگشت به بالا